ke 20.3. 18:00 – 20:00 Kevätkokous
<Sääntömääräiset asiat. Matti Jalavan esitelmä "Vakka-Suomen liikenneyhteyksien kehityksestä"
<Marke Jokila
<Martti Martelius
<Marja Virpi
Toiminta

Sääntöjensä mukaisesti Wirmo-Seura toimii Mynämäen kotiseutuyhdistyksenä. Seura on valtakunnallisen Suomen Kotiseutuliiton jäsen.

Keskeisessä roolissa seuran toiminnassa on perinnetiedon kerääminen ja tallettaminen. Yleensä kuukauden alussa järjestettävästä perinneillasta ja sen aiheesta tiedotetaan etusivulla ja Vakka-Suomen Sanomissa. Perinneilta järjestetään pääsääntöisesti seuran Vanhan yhteiskoulun luokkahuoneeseen talkoilla kunnostamassa toimistossa.

Seura myös harjoittaa tähän liittyvää julkaisutoimintaa. Merkittävin julkaisu on vuosittain joulumarkkinoille ilmestyvä Wirmolainen. Se ilmestyy 700 kpl painoksena ja jaetaan jäsenetuna. Vanhoista yritysten ja järjestöjen tuottamista kaitafilmeistä on tuotettu myyntiin kotiseutuaiheisia dvd-elokuvia.

Mynämäen manttaalikunnan vanha viljamakasiini on seuran omistuksessa. Seura korjasi hankerahoituksella sisätiloistaan palaneen makasiinin ja uusi sen vuotavan katon. Nykyisin makasiinissa järjestetään elokuun alun Laurin markkinoiden yhteydessä näyttely  sekä joulukuun alussa pienimuotoiset joulumarkkinat. Tila on vuokrattavissa myös muille näyttelyille ja tapahtumille.

Voimassa oleva toimintasuunnitelma ja edellisten vuosien toimintakertomukset ovat oheisessa valikossa.

Seuran toimintaan kuuluvat perinnekäsityöpiiri, keskustelukerho Wirmo-svenskaklubben ja puhallinorkesteri Wirmon Puhallinkisällit.

Seuran panos Mynämäen Kotiseutuarkiston järjestämisessä ja kartuttamisessa on ollut merkittävä. Seuran ja kirjaston yhteistyöllä on kirjastossa mahdollista muuntaa vanhaa kuvamateriaalia (myös yksityistä) digitaalisen tallennuksen mahdollistavaan muotoon. Kirjastossa on mahdollista muuntaa VHS-videot DVD:lle ja skannata filmit, diat ja paperikuvat sekä A3-kokoisetkin asiakirjat. Äänikasetit, kelanauhat ja äänilevyt on myös mahdollista muuttaa nykyformaattiin.  Lisäksi seuran toimistossa on mahdollisuus siirtää kaitafilmit DVD:lle.

Seura on toteuttanut neljä Leader-rahoitteista hanketta, joihin rahoitus on tullut Maaseudun Kehittämisyhdistys Ravakalta.Viimeisimpänä Teollinen perinne maaseudulla -hanke, jossa kerättiin Mynämäessä toimineiden teollisuuslaitosten (JUKO, Silo, Kaunotar ja Mynämäen Maanrakennus) historiaa ja muistitietoa.